Κάτω από τη βάση παίρνουν οι 18 από τις 20 υπηρεσίες του δημοσίου στη χώρα μας όσον αφορά την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων σύμφωνα με σχετική έκθεση Ευρωπαικής Επιτροπής.
Η Επιτροπή επέλεξε 20 βασικές δημόσιες υπηρεσίες, εκ των οποίων οι 12 απεθύνονται σε πολίτες και οι οκτώ σε επιχειρήσεις, από 32 χώρες και τις μέτρησε με βάση το επίπεδο της ηλεκτρονικής διαθεσιμότητας, την ικανότητά τους, δηλαδή, να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους χωρίς γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.
Η Επιτροπή επέλεξε 20 βασικές δημόσιες υπηρεσίες, εκ των οποίων οι 12 απεθύνονται σε πολίτες και οι οκτώ σε επιχειρήσεις, από 32 χώρες και τις μέτρησε με βάση το επίπεδο της ηλεκτρονικής διαθεσιμότητας, την ικανότητά τους, δηλαδή, να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους χωρίς γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.
Οι υπηρεσίες αυτές αφορούν βασικές συναλλαγές των πολιτών με το κράτος, όπως είναι η αδειοδότηση των επιχειρήσεων, το κλείσιμο ραντεβού στα νοσοκομεία, η διαδικασία χορήγησης των επιδομάτων ανεργίας κ. λπ.
Οπως προκύπτει από τον σχετικό πίνακα που έδωσε στη δημοσιότητα ο υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Παντελής Τζωρτζάκης, η χώρα μας περνάει τη βάση μόνον στις διαδικασίες έκδοσης αδειών οδήγησης και στην αζήτηση καταλόγων στις δημόσιες βιβλιοθήκες.
Ο κ. Τζωρτζάκης παρουσίασε την έκθεση της Ευρωπαικής Επιτροπής στις συναντήσεις που είχε με γενικούς γραμματείς των υπουργείων με στόχο την επιτάχυνση των δράσεων για τη βελτίωση της θέσης της χώρας στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, καθώς και για την επίτευξη ενιαίας και λειτουργικής επικοινωνίας πολιτών και επιχειρήσεων με τη δημόσια διοίκηση.
Στόχος των συναντήσεων, όπως έκανε γνωστό ο κ. Τζωρτζάκης, ήταν ο προγραμματισμός των απαιτούμενων δράσεων, αλλά και ο συντονισμός των φορέων που απαιτείται να συνεργαστούν, ώστε:
- Να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς η υλοποίηση όσων από τις 20 βασικές δημόσιες υπηρεσίες που ορίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα, βάσει της αρμοδιότητας κάθε υπουργείου.
- Να καταγραφεί και να αποτυπωθεί αναλυτικά το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχονται από τα υπουργεία προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
- Να επιτευχθεί κοινός τρόπος παροχής του συνόλου των υπηρεσιών όλων των Υπουργείων προς τον πολίτη και την επιχείρηση, μέσα από τα τρία βασικά κανάλια της Δημόσιας Διοίκησης (ΚΕΠ - τηλεφωνικό κέντρο - δικτυακή πύλη ΕΡΜΗΣ)
Οπως προκύπτει από τον σχετικό πίνακα που έδωσε στη δημοσιότητα ο υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Παντελής Τζωρτζάκης, η χώρα μας περνάει τη βάση μόνον στις διαδικασίες έκδοσης αδειών οδήγησης και στην αζήτηση καταλόγων στις δημόσιες βιβλιοθήκες.
Ο κ. Τζωρτζάκης παρουσίασε την έκθεση της Ευρωπαικής Επιτροπής στις συναντήσεις που είχε με γενικούς γραμματείς των υπουργείων με στόχο την επιτάχυνση των δράσεων για τη βελτίωση της θέσης της χώρας στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, καθώς και για την επίτευξη ενιαίας και λειτουργικής επικοινωνίας πολιτών και επιχειρήσεων με τη δημόσια διοίκηση.
Στόχος των συναντήσεων, όπως έκανε γνωστό ο κ. Τζωρτζάκης, ήταν ο προγραμματισμός των απαιτούμενων δράσεων, αλλά και ο συντονισμός των φορέων που απαιτείται να συνεργαστούν, ώστε:
- Να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς η υλοποίηση όσων από τις 20 βασικές δημόσιες υπηρεσίες που ορίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα, βάσει της αρμοδιότητας κάθε υπουργείου.
- Να καταγραφεί και να αποτυπωθεί αναλυτικά το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχονται από τα υπουργεία προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
- Να επιτευχθεί κοινός τρόπος παροχής του συνόλου των υπηρεσιών όλων των Υπουργείων προς τον πολίτη και την επιχείρηση, μέσα από τα τρία βασικά κανάλια της Δημόσιας Διοίκησης (ΚΕΠ - τηλεφωνικό κέντρο - δικτυακή πύλη ΕΡΜΗΣ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου